نرم افزار پخش مویرگی اندروید

نرم افزار پخش مویرگی اندروید

یکی از مشکلات همیشگی شرکت هایی که در صنعت پخش فعالیت دارند ، باور غلط نسبت به فرایند پخش و توزیع است. این مسئله باعث شده است که شرکت ها در جهت اشتباهی گام بردارند. علاوه بر داشتن منابع بسیار و با وجود اینکه افراد برای توسعه شرکت تلاش خود را افزایش می دهند و از مسیربندی هوشمند نیز استفاده میکنند ، اما بازهم با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد. یکی از اهداف مدیر فروش ، پخش صحیح و موثر کالاها بدست مشتریان میباشد. هدف شرکت های پخش مویرگی ، توزیع و ارسال محصول درست ، در زمان تعیین شده و در شرایط مناسب به دست مشتریان است.  توزیع یکی از روشهای اصلی بازاریابی است که با عوامل دیگری از جمله محصول و قیمت در ارتباط است که برای ترغیب مشتریان به کار گرفته می شوند.

توزیع موثر و صحیح می تواند مزیت رقابتی یک شرکت پخش مویرگی نسبت به سایر رقبا باشد. بدون شک ، شرکت های پخش مویرگی یکی از مهم ترین عوامل در توزیع و پخش محصولات در سراسر کشور هستند . سیستم پخش مویرگی سیستمی است که فروش با بازرسی منظم در بازه های زمانی اعلام شده به مشتریان و بر اساس موقعیت جغرافیایی انجام می شود .

از جمله قوانین پخش مویرگی که در طراحی این شبکه لازم است ، اطلاعاتی است که برای ایجاد سودآور ترین شبکه مورد نیاز است ، تعداد ارسال و جمع آوری های هر منطقه و میزان اختلاف بین ارسال و جمع آوری هر منطقه می باشد. مدیر شرکت می تواند از عدد بدست امده از تعداد ارسال و جمع آوری ها متوجه شود که در هر ناحیه به چه تعداد وسیله نقلیه نیاز دارد و همچنین باتوجه به وزن محصولات نوع وسیله نقلیه را نیز انتخاب کند.

5 وظیفه اصلی سامانه پخش مویرگی

  • ذخیره‌سازی و انبار کالا برای توزیع
  • سفارش گیری انلاین از مشتریان
  • تحویل کالا به مشتریان
  • وصول مطالبات
  • کنترل و دریافت اطلاعات از بازار

انواع شرکت های پخش مویرگی

شرکت های فروش مویرگی از نظر ساختار به دو بخش « مستقل » و « وابسته » تقسیم بندی می شوند .

شرکت پخش مویرگی وابسته

 

این دسته از شرکت های پخش وابسته جزء موسساتی هستند که زیر نظر هلدینگ شرکت‌های تولیدی خودشان مشغول به فعالیت هستند و فقط باید محصولات تولیدی خود را توزیع و پخش کنند.

 

شرکت پخش مویرگی مستقل

 

 شرکت های پخش و فروش مویرگی مستقل به طور همزمان با چندین برند کار می‌کنند و فعالیت اصلی آن‌ها پخش کالاهای شرکت‌های فعال در صنعت غذایی، دارویی و شوینده است.

 

چگونه می توان کسب و کار خود را به « سیستم پخش مویرگی » توسعه داد ؟

مدیریت فروش پخش مویرگی ، یکی از کارهایی است که باید با دقت و توجه بسیاری انجام شود و اگر می خواهید گزینه پخش مویرگی را به وب سایت تجارت الکترونیکی خود اضافه کنید ، بهترین جایگزین برای این موضوع پلتفرمی است که در بهبود سئو سایت شما را یاری خواهد کرد. در این زمینه پلتفرم های بسیاری وجود دارد و قطعا یکی از آنها برای شما مناسب خواهد بود.

مهم ترین مسئله در مورد استفاده از پلتفرم این است که بسیاری از آنها دارای ابزارهایی برای تسهیل مدیریت تجارت الکترونیک شما هستند ، از جمله ERP ، CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) و سایر نرم افزارهایی که می تواند روند مدیریت شما را بهبود بخشد.  

مارکت پلیس marketplace

جایگزین دیگر ایجاد یک مارکت پلیس می باشد ، ممکن است شما به فروش تجارت الکترونیکی علاقه مند باشید و در حال حاضر یک وب سایت بزرگ و کاربردی نیز داشته باشید ، اما همچنان می خواهید افراد بیشتری  جذب کنید ، فروش بیشتری داشته باشید و در نهایت سود بیشتری نیز بدست آورید.

marketplace

مارکت پلیس ها شبیه فروشگاه های مجازی هستند ، که خرده فروشان می توانند به آنجا بیایند ، باهم ادغام شوند و شروع به فروش محصولات خود در داخل فروشگاه کنند. قطعا تقسیم بندی کردن فروشگاه به بخش های مختلف ، یک روش عالی برای بهبود فروش مویرگی است.

سیستم پخش مویرگی چیست و چگونه صورت میگیرد

پخش مویرگی در واقع ارسال محصولات به فروشنده نهایی است. توزیع مویرگی براساس سیستم توزیع خون در بدن موجودات زنده طراحی شده است. بنابراین با توجه به آناتومی بدن انسان ، جریان خون از قلب شروع شده و سپس بوسیله مویرگهای رگها و شریانها به تمام قسمتهای بدن انسان منتقل می شود. نکته قابل توجه این است که جریان بدست آمده از قلب ، به عنوان مرکز ضربان و حیات بدن شروع می شود  و این نکته کلیدی در دسته بندی شبکه پخش مویرگی محصولات و خدمات نیز صدق می کند.  توزیع مویرگی را می توان اینطور بیان کرد که محصول یا خدمات باید از یک مرکزی مانند شرکت یا هر بنگاه و آژانس دیگری شروع شود و به صورت مداوم ادامه داشته باشد. پخش مویرگی یک سیستم است و برخی افراد معتقدند که باید در همه کسب و کارها لحاظ شود.  ضمن اینکه پخش مویرگی فقط مخصوص صنایع غذایی و محصولات بهداشتی و آرایشی نیست و همه صنایع می توانند از آن استفاده کنند.

مزایای سامانه پخش مویرگی

1. گردآوری دقیق ترین و به روزترین اطلاعات بازار و مشتریان

2. پوشش دهی بهتر بازار

3. ارتباط بیشتر با مشتریان

4. کاهش ریسک از دست دادن مشتریان

5. کاهش میزان از دست دادن پول

نرم افزار پخش مویرگی رخش

6. افزایش سرمایه در گردش و قدرت خرید شرکت

7. کاهش قیمت کالاها در بازار

8. جریان پایدار نقدینگی و بهبود شرایط سرمایه در بازار

9. امکان واگذاری شعب بیشتر و افزایش ارزش برند شرکت

10. ردیابی محصولات و واقعی شدن میزان سفارش‌ها و درخواست‌ها

معایب پخش و فروش مویرگی

  1. این روش توزیع ، گران قیمت و پرهزینه است و همچنین مدیریت و هماهنگی سیستم پخش مویرگی کمی دشوار است .
  2. گاهی اوقات امکان پخش مویرگی در بعضی مناطق وجود ندارد.
  3. نیاز شدیدی به مدیریت منابع انسانی جهت انجام مدیریت زنجیره توزیع وجود دارد.

همانطور که گفته شد با وجود تمام مزایا و منافعی که فروش مویرگی دارد ، یکی از بزرگترین نکات پخش مویرگی و البته معایب آن برای اهداف مدیر فروش ، مدیریت منابع انسانی پخش مویرگی است به طوری که اگر مدیریت این بخش به درستی انجام نگیرد ، می تواند کل چرخه پخش ، توزیع و فروش را مختل کند.  مدیریت فروش مویرگی همیشه یکی از دغدغه های اصلی مدیران شرکت های توزیع مویرگی میباشد.برخی از آنها تصمیم گرفتند به صورت دستی این مدیریت را انجام دهند اما متاسفانه با مشکلات بسیاری از جمله هزینه گزاف و عدم امکان مدیریت صحیح و دقیق مواجه شدند.  

در بحث مدیریت فروش پخش مویرگی ، یکی از ابزارهای مدیر فروش استفاده از نرم افزارها میباشد. به همین جهت برخی از شرکت ها اقدام به تولید نرم افزارهای فروش مویرگی برای تسهیل مدیریت و بهبود روند پخش مویرگی کرده اند که در ادامه اسامی آنها را ذکر میکنیم . یکی از اولین نرم افزارهای فروش مویرگی ، نرم افزار بازاریابی مویرگی رخش میباشد . اپلیکیشن رخش سالهاست که در زمینه نرم افزار مدیریت فروش مویرگی ، نرم افزار ویزیتور انلاین برای اندروید و نرم افزار سفارش گیری آنلاین مشغول به فعالیت است و با بسیاری از شرکت های توزیع مویرگی همکاری می کند. برای اینکه بیشتر با خدمات و کارکرد این نرم افزار آشنا شوید و بتوانید مشکل مدیریت فروش مویرگی را برای همیشه فراموش کنید ، در ادامه به آن میپردازیم ! 

انواع نرم افزار پخش مویرگی اندروید :

  • نرم افزار پخش مویرگی رخش
  • نرم افزار پخش مویرگی زرین
  • نرم افزار پخش مویرگی مبنا
  • نرم افزار پخش مویرگی هلو
  • نرم افزار پخش مویرگی همکاران سیستم
  • نرم افزار پخش مویرگی ویژن
  • نرم افزار پخش مویرگی کارا

نرم افزار توزیع مویرگی رخش

نرم افزار بازاریابی اندروید رخش تنها با هدف سهولت در روند مدیریت بازاریاب ها و افزایش میزان فروش و سود شرکت ایجاد شده است که با گذشت زمان روز به روز به این هدف نزدیک تر شده است   و با نسخه های آپدیت شده مکرری که ایجاد می کند ، استفاده از نرم افزار ویزیتور انلاین را برای کاربران راحت تر می کند.  در واقع می توان اینطور گفت که نرم افزار پخش مویرگی اندروید زیر مجموعه نرم افزار مدیریت بازاریاب است که قابلیت های بیشتری در جهت مدیریت ویزیتور انلاین دارد.

البته شایان ذکر است که رخش نرم افزار های مختلفی دارد از جمله :

  • نرم افزار فروش مویرگی و بازاریابی اندروید
  • نرم افزار پخش مویرگی سوپرمارکت
  • نرم افزارهای توزیع مویرگی
  • سیستم سفارش گیری آنلاین
  • نرم افزار ویزیت

قابلیت های نرم افزار فروش مویرگی رخش

  • این امکان را به مدیران میدهد که لیست فروشگاه های نرم افزار رخش را در اختیار داشته باشند.
  • لیست فروشگاه ها برای بازاریاب ها دائما آپدیت می شود.
  • مدیران می توانند جهت پیگیری و فروش بهتر و همچنین آشنایی بیشتر، هر منطقه و هر مشتری را به بازاریاب مشخصی اختصاص دهند.
نرم افزار پخش مویرگی رخش اپ
  • امکان مشاهده وضعیت بازدید بازاریاب ها نسبت به هر مشتری که به او اختصاص یافته 
  • مشخص شدن میزان ساعت کار بازاریاب ها برای محاسبه دقیق تر حقوق 
  • امکان مشاهده اطلاعات فروشگاه هایی که هم ویزیت موفق داشته اند و هم ناموفق

همچنین از دیگر قابلیت های نرم افزار crm پخش مویرگی رخش می توان یه افزایش سرعت و روند فروش محصولات اشاره کرد. به این صورت که همانطور که میدانید اکثر بازاریاب ها اطلاعات فروش و ویزیت های خود را پایان ساعت کاری ارسال می کنند و منشی فردا صبح اطلاعات را ثبت می کند ، در نتیجه محصول دو روز بعد از ثبت سفارش بازاریاب ارسال می شود . اما با استفاده از نرم افزار بازاریابی اندروید رخش شما میتوانید همان روز محصول را ثبت کنید و کالا را برای مشتری ارسال کنید و این یعنی ارسال محصولات یک روز زودتر انجام می شود که مساوی است با جلب رضایت مشتری.

نرم افزار مدیریت بازاریاب رخش در بحث اپلیکیشن فروش سرد و اپلیکیشن فروش گرم نیز امکانات بسیاری را به مدیران و بازاریاب ها میدهد از جمله :

اپلیکیشن فروش سرد :

  • هم مدیر و هم بازاریاب می توانند آمار محصولات را به صورت سیستماتیک و خیلی راحت مشاهده کنند .
  • بدلیل وجود لوکیشن ، راننده سریع تر می تواند مسیر را پیدا کند و کالا را به دست مشتری برساند. 
نرم افزار توزیع مویرگی رخش

اپلیکیشن فروش گرم :

  • بدلیل قابلیت مشاهده میزان فروش به صورت آنلاین ، نیاز به شخصی برای ثبت فاکتور (بک آفیس ) کمتر می شود.
  • هر محصولی که در انبار کم و زیاد میشود در سیستم ثبت می شود در نتیجه انبارداری راحت تر و دقیق تر میشود.

در صورتی که می خواهید شما هم به جمع همکاران رخش بپیوندید و سیستم فروش ْ بازاریابی و پخش مویرگی خود را بهبود بخشید ، می توانید به صفحه ثبت نام مراجعه کنید ، همچنین اگر سوالی در مورد نرم افزار مدیریت فروش مویرگی و نرم افزار پخش سرد رخش و یا دانلود نرم افزار فروش مویرگی دارید می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.  

یکی از مهم ترین عملکردهای نرم افزارهای فروش مویرگی ، توزیع و پخش مواد غذایی میباشد که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد. 

مدیریت پخش مواد غذایی

یکی از مباحث مدیریت فروش پخش مویرگی ، مدیریت پخش مواد غذایی میباشد که  از گذشته تا کنون یک نگرانی برای جامعه بوده است. شما چگونه بدون اینکه غذا فاسد شود آن را از منبع اصلی (کارخانه) دریافت میکنید و به دست افرادی که به آن نیاز دارند میرسانید ؟

به طور کلی ، فرآیند فروش مویرگی و پخش مواد غذایی ;  از شرکت ها ، ارگان ها و برنامه های مختلفی نظیر ؛ جمع آوری غذا از تولید کنندگان ، نگهداری آنها در انبارها و سپس توزیع غذا به کارخانه ها ، سوپرمارکت ها ، رستوران ها و کافه ها و غیره تشکیل شده است.

زیرمجموعه اکثر شبکه های عمومی پخش مواد غذایی ، توزیع خدمات غذایی است. فرایند توزیع خدمات مواد غذایی ، تحویل غذا از تولید کنندگان و کارخانجات به اپراتورهای خدمات غذایی نظیر ؛ فروشگاه ها ، بیمارستان ها ، آشپزها ، رستوران ها وغیره را تسهیل میکند.

برخی سیستم های پخش غذا فقط برای مواد غذایی خاصی مانند غذاهای دریایی ، میوه ها و سبزیجات طراحی شده اند. همچنین ممکن است برخی از این سیستم های توزیع فقط با تولید کننده خاصی همکاری کنند. اکثر توزیع کنندگان مواد غذایی مستقل هستند و همین امر باعث می شود تا تولید کنندگان و کارخانه دارها بتوانند با استخدام یک توزیع کننده که پاسخگوی نیازهای خاص آنها باشد ، زنجیره تأمین را ایجاد کنند.

برخی توزیع کنندگان مواد غذایی ، جهت نگهداری غذا برای مدت زمان کوتاه از انبار استفاده می کنند و برخی دیگر برای انتقال مستقیم غذا به خدمات مواد غذایی ، تنها از ماشین های حاوی یخچال استفاده می کنند. زمانبندی و شیوه انتقال مواد غذایی فقط به نوع مواد غذایی که قرار است توزیع شود بستگی دارد.

مدیریت شرکت پخش مواد غذایی

انواع شرکت های پخش مواد غذایی

شرکت‌های فروش مویرگی مواد غذایی از نظر ساختار و اندازه باهم متفاوت هستند، ازنظر ساختار به شرکت‌های مستقل و وابسته تقسیم‌بندی می‌شوند ، که پیش تر توضیح دادیم و از نظر اندازه و عملکرد به شرکت های پخش لجستیک ، توزیع مجدد ، توزیع کنندگان تخصصی و توزیع کنندگان گسترده تقسیم میشود.

  • پخش لجستیک

در این روش هیچ گونه انتقال و پخش مواد غذایی صورت نمی گیرد. در عوض ، آنها انبارهایی که مواد غذایی در آنجا نگهداری میشوند را مدیریت میکنند. این نوع سیستم مدیریت پخش مواد غذایی معمولا برای رستوران ها و جاهایی که کار پذیرایی انجام میدهند استفاده میشود.

  • توزیع مجدد

در این روش توزیع مجدد ، کالا ها را مستقیما به اپراتورهای خدمات غذایی نمیفروشند. در عوض آنها مواد غذایی را به طور مستقیم از تولید کننده ها تهیه میکنند و سپس مقداری ازکالاهای خریداری شده را به بخش های کوچکتر پخش کننده غذا ، توزیع می کنند. عموما اینها کوچکتر از مقدار کالای پخش شده به رستوران ها و سرویس های غذایی میباشد.

  • توزیع کنندگان تخصصی

توزیع کنندگان تخصصی در واقع به پخش دسته بندی محصولات خاص میپردازد. آنها از هرگونه تجهیزات ویژه ای که دسته بندی تخصصی محصولات به آنها نیاز دارد استفاده می کنند. همچنین ممکن است پخش کنندگان تخصصی فقط با مراکز خاصی مانند بعضی رستوران های مشخص همکاری کنند.

  • توزیع کنندگان گسترده

توزیع کنندگان گسترده ، عمده ترین پخش کننده های این دسته میباشند. آنها معمولا هزاران محصول را با حجم بالا مدیریت می کنند ، در نتیجه برای اکثر فروشگاه های بزرگ و هایپرها استفاده میشوند. مقادیر کالاهایی که پخش می کنند ، برای خریدارانی که حجم بالایی از سفارشات را دارند ، اغلب شامل تخفیف نیز میشود.

وظایف مدیر فروش شرکت پخش مواد غذایی

مدیر فروش کسی است که وظیفه هدایت تیم فروش برای رسیدن به اهداف سازمانی را بر عهده دارد. این جایگاه با توجه به‌اندازه و ساختار شرکت می‌تواند متفاوت باشد .

مسئولیت‌ها و نقش‌های مدیر فروش باتوجه به صنعتی که در آن فعالیت میکند مشخص میشود. و در صنایع پخش مواد غذایی ، به علت فسادپذیر بودن مواد غذایی ، دامنه مسئولیت‌ و وظایف مدیر فروش در شرکت پخش مواد غذایی گسترده تر و البته پیچیده تر میشود .

مدیریت پخش مواد غذایی نیازمند دانش و تخصص بسیاری میباشد. از جمله وظایف مدیر فروش شرکت پخش مواد غذایی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دانش صحیح نسبت به فرایند تولید محصولات غذایی نظیر مدت ماندگاری و شرایط ماندگاری مواد غذایی ، اطلاع از نحوه صحیح انبارداری و کیفیت محصولات
  • توانایی مدیریت منابع ثروت و پرورش نیروهای جدید فروش ایجاد انگیزه در آنها
  • ردیابی تاریخ انقضا و کنترل کالا و همینطور دسته بندی مقدار کالا بر اساس موقعیت جغرافیایی
  • آشنایی کامل با صنعت مواد غذایی و شناخت نقاط قوت و ضعف شرکت و همینطور آشنایی با رقبای خود
  • یکی دیگر از عوامل مهم در مدیریت پخش مواد غذایی ، بهینه سازی موجودی و مدیریت انبار میباشد.
  • نظارت بر پروموشن های فروش و بررسی عملکرد طرح های ارتقاء فروش
همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alikeدر دسترس است
اجرا شده توسط: رخش