منطقه بندی فروش و روت بندی در بازاریابی

نرم افزار روت بندی در بازاریابی رخش

مسیربندی چیست وچه تاثیراتی دارد ؟

آیا تیم فروش شما هم وقت زیادی را برای مواردی که منجر به فروش نمیشوند، صرف می کنند؟ نیازبه برنامه ریزی بازدید و مدیریت آن می تواند به سرعت یک روز کاری را رقم بزند و زمان گرانبها کمی را برای فروش چهره به چهره بگذارد. در ارتباط مستقیم بودن با مشتریان یک فعالیت بسیار مهم برای هر فروشنده ایست ، در حالی که آنها اکثرا درگیر پیدا کردن زمان کافی برای آن میباشند.

تحقیقات نشان میدهد که در واقع فروشندگان معمولا 35 درصد زمان خود صرف فروش واقعی میکنند. این یعنی در حقیقت هر روز دو سوم زمان آنها صرف فعالیت های غیرفروش میشود. چالش اصلی اینجاست که این فعالیت ها اغلب حائز اهمیت هستند و نقش اساسی در چرخه فروش بازی می کنند و نمی توان آنها را به سادگی کاهش داد تا زمان بیشتری برای تعامل مستقیم با مشتری آزاد شود. برخی شرکت های سعی میکنند این مسئله را با استخدام چند نماینده فروش برای رسیدگی به وظایف اداری برطرف کنند. آنها با سوالهای مربوط به فروش ، فیلتر کردن مشتری های احتمالی دست و پنجه نرم می کنند و پیشنهادات فروش را برای نمایندگان فروش اماده میکنند .

باتوجه به اینکه بسیاری از شرکت های بودجه لازم برای استخدام سرپرست تیم فروش را دارند ، گزینه بهتر این است که برای این منظور از نرم افزارهای دیجیتالی استفاده کنید. با این کار هم زمان تلف شده کمتری و هم خروجی بهتری بدون اضافه کردن حقوق و دستمزد خواهید داشت.

دلیل استفاده از برنامه مسیربندی چیست ؟

یکی از موضوعات مهمی که در شرکت های پخش مویرگی به آن میپردازند ، بحث مسیریابی بازاریاب است. داشتن یک مسیر مشخص به قدری حائز اهمیت است که برخی از شرکت های تازه تاسیس ، پیش از اینکه فروش را اغاز کنند ، مسیر فروشگاه ها و مشتریان بالقوه و بالفعل خود را مشخص می کنند.

شما احتمالا لیستی از اسامی مشتریان احتمالی و بالقوه خود تهیه کرده اید و میدانید که امروز باید از همه آنها بازدید کنید اما زمان و قطعا بودجه شما محدود است . قطعا شما نمیتوانید هر روز هزینه گزاف و وقت زیادی را برای رانندگی در سطح شهر به صورت رندوم ، در نظر بگیرید. علاوه براینها ، امکان اینکه مسیرهای زخمی شده را دوباره سر بزنید نیز بسیار زیاد است.

خوشبختانه شما مجبور به انجام چنین کاری نیستید. بهترین راه حلی که برای این موضوع وجود دارد ، استفاده از روت بندی در بازاریابی میباشد. با استفاده از نرم افزار مسیربندی و پلن های بازاریابی ، دیگر مجبور نیستید حدس بزنید از کدام مسیرها بازدید کرده اید و کجاها نرفته اید و یا مشتریان بیشتر در کدام منطقه متمرکز هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نام و آدرس مشتریان را وارد کنید و انها به طرز شگفت انگیزی در نقشه شما نمایش داده میشوند.

روت بندی در بازاریابی

استراتژی روت بندی در بازاریابی و یا منطقه بندی فروش ، یک خط مشی و دید وسیعی به شما میدهد تا بتوانید محصولات خود را از کارخانه یا انبار تحویل بگیرید و در موثرترین و کارآمد ترین حالت و با هدف افزایش فروش و رضایت مشتریان ،  بدست مشتری یا پخش کنندگان برسانید.

آیا شما بدنبال نرم افزار روت بندی در بازاریابی جهت ذخیره زمان و افزایش بهره وری هستید ؟ استفاده از پلن های بازاریابی صحیح ، مدت زمان در مسیر بودن بازاریاب ها را کاهش میدهد ، تولید مشتری های احتمالی را افزایش میدهد و حتی به مدیریت قلمرو فروش نیز کمک میکند. پلن فروش مویرگی میتواند چندین برنامه بازدید و نقشه برداری مسیر چند مرحله ای متناسب با زمان آپدیت شده ارائه دهد. پس برنامه پلن های بازاریابی چگونه کار می کنند ؟ در این مقاله ما قصد داریم اصلی ترین ویژگی های روت بندی در بازاریابی را بررسی کنیم .

موفقیت آنلاین در کسب و کار عموما به داشتن اطلاعات و دانش صحیح مربوط میشود. امروزه دانش واقعا یک قدرت محسوب میشود و دانستن نکته های مناسب می تواند به شما در افزایش سود و اعتبار خود کمک کند. دانستن مسیربندی خود و روت در بازاریابی مهم ترین مبحث در این زمینه محسوب میشود.

 روت بندی در بازاریابی یک طرح قدرتمند تجاری است که میتواند در ذخیره کردن زمان قابل ملاحظه و همینطور تمرکز بر روی جذب مشتریان جدید به شما کمک کند. همچنین از جمله وظایف مدیر منطقه فروش ، انتخاب صحیح مشتریان و مسیریابی بازاریاب به طور صحیح میباشد ، به نحوی که بازاریاب مجبور به طی کردن کل شهر نباشد و منطقه بندی فروش در یک محدوده باشد، زیرا هرچقدر منطقه بندی فروش با دقت بیشتری انجام شود ، بازاریاب میتواند مشتری های بیشتری را در طول روز ویزیت کند و وقت کمتری را پشت فرمون یا در مسیر سپری خواهد کرد. در ادامه به بررسی پلن های بازاریابی و دلیل کاربردی بودن استفاده از روت بندی در بازاریابی و نحوه استفاده از آن میپردازیم. 

مزایای مسیربندی و روت بندی در بازاریابی

از جمله مزایای روت بندی در بازاریابی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش اعتماد مشتریان
  • دسته بندی مشتریان
  • بهبود پشتیبانی
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • تنظیم و کنترل تقاضای بازار

منطقه بندی فروش اپلیکیشن رخش

در بحث روت بندی در بازاریابی اپلیکیشن رخش ، دو حالت انتخاب مسیر وجود دارد : انتخاب مسیریابی بازاریاب یا توسط خود بازاریاب انجام میشود به این صورت که بازاریاب تمام مسیرهایی که میخواهد در طول روز ویزیت کند را به صورت تاچ بر روی نقشه رسم کند و یا مدیر مسیرهایی که باید بازدید شود را مشخص میکند و بازاریاب میتواند لیست مسیرهای هر روز را مشاهده کند. و در انتهای زمان کاری نیز مدیر میتواند مسیرها و مناطق ویزیت شده را مشاهده کند . علاوه بر این مسیرهای زخمی شده را هم نشان میدهد. یعنی مسیرهایی که بازاریاب چندین بار به آنجا رفته است. از دیگر قابلیت های نرم افزار مسیربندی رخش ، این است که بدلیل وجود منطقه بندی فروش ، امکان دسترسی به گروه خاصی از مشتریان یک منطقه و یا یک مسیر نیز میسر است. در نتیجه باتوجه به تور ویزیت تعریف شده ، بازاریاب میتواند آمار ویزیت های انجام شده و نشده خود را در سیستم به اطلاع مدیر فروش برساند. به علاوه امکان تعریف مشتریان جدید و اطلاع از موجودی انبار نیز وجود دارد. تور ویزیت یعنی چی ؟ به برنامه ریزی روزانه و یا هفتگی ویزیت مشتری باتوجه به روزهای آزاد ویزیتور و روزهای مدنظر مشتری ، تور ویزیت گفته میشود.

روت بندی در بازاریابی اپلیکیشن رخش
همهٔ نوشته‌ها تحت مجوز Creative Commons Attribution/Share-Alikeدر دسترس است
اجرا شده توسط: رخش